Monday 5 December 2011

Perisian Android yang aku sarankan buat seorang GURU..

Jikalau korang punya hset 'Android'.. dan bergelar seorang guru.. ini antara perisian yang aku sarankan korang install ke dalam hset korang.. Install aje.. x rugi kalau buat kajian.. semua ni FREE dan terbukti boleh pakai..yang penting, XPLORE... sila download mengikut link di bawah... BERUSAHALAH!!

  
Perfect keyboard (Piano mini untuk guru musik)
Guitar solo (x sakit jari kalau nak main..heh)
Sketch n draw ( guru seni mesti gian nak sentuh screen hset.. ;D )
Drum HD (Mengetuk sambil menari?? )
Doc 2 Go (edit words, powerpoint, xcel, pdf)
Mathworkout (guru math, rerajin la main ni.. heh)
Practice English Grammar (Beginner Level)   (Sesuai untuk rujukan grammar paling asas)
Johnny_Grammars_Quizmaster  (kuiz ujian pemahaman dan suku kata english je)
Real calculator (kalkulator saintifik yang paling OK kot?)
Smart Tools (alat ukur pelbagai guna.. sesuai untuk guru KH)
KeyChord v2.0.3  (rujukan mata piano)

Perisian di atas mungkin bukan dilabel ori atau terkini.. kalau rajin, update la sendiri.. hehe.. banyak lagi perisian pendidikan yang khusus untuk hset system android.. Maaf, x rajin nak buat link semua.. Jika rasa nak 'lebih' beretika dan nak yang ori, silalah ke Android Market.. Search je melalui nama2 di atas.. kita mungkin ngajar subjek lain2.. so, keperluan perisian pun beza2.. rerajin la search.. kalau jumpa dan bagus untuk pendidikan.. KONGSI laa.. Hope u'll enjoy it.. Gud lak!!

6 comments:

  1. software tu yg ori ke yg pirate...

    ReplyDelete
  2. Err.. Ori kot..?? hehe.. tapi yang dah berjaya dicrack dan ianya percuma.. saya cuma beri link je.. x dapat royalti pun.. kalau rasa 'lain' nak pakai.. search melalui android market.. yang penting, awk dah tahu nama dan jenis perisian tersebut..

    ReplyDelete
  3. kite perlu la slalu beringt farhan...awak fokuskan penggunaannya utk p&p dan ia berlaku di sekolah...sekolah bermaksud premis kerajaan dan bila di premis kerajaan, penggunaan software original amatlah ditekankan :)

    ReplyDelete
  4. Tahu.. Tapi x Tahu pulak guna perisian android yang dah dicrack pada hset boleh kena saman di Malaysia.. hehe.. Saya pun x galakkan cetak rompak di sekolah.. saya cuma kongsi pengalaman je.. "Kita punya tangan kiri dan punya tangan kanan.. yang bestnya.. kepala, yakni akal kita di tengah2.." buatlah pilihan terbaik.. berusahalah!!

    ReplyDelete
  5. bkn sb saman...tp etika...awak guru msti tau etika...awak mesti dah sedia maklum kenapa awak CRACK software tu...tgn kiri dan tgn kanan...tp yg mengawal anggota tu adalah akal...tp akal x mengajar seorg guru utk mengetepikan soal pentingnya cr mendidik yg jujur...kritikan tak semestinya nak menjatuhkan...kritikan juga boleh membantu kita utk menjadi lebih baik...

    ReplyDelete
  6. Maaf, Pembetulan.. saya x pernah ada ilmu crack.. segala perisian atau software yang telah dinyatakan adalah hasil titik peluh hackers2 yang tegar.. saya cuma pengguna hasil je.. Merujuk manual, mengkaji dan memahami konsep.. Saya mungkin kurang etika, tapi konsep idea dan kegunaan perisian untuk pendidikan adalah asli.. terpulang pada individu untuk memilih YA atau TIDAK.. (Jika rasa beretika, belilah yang ORI.. tiada paksaan..)

    ReplyDelete